Igen, a címből kiderülhet, hogy ez egy elgondolkodtató írás lesz, amiről mégis fontos beszélni.
Az internet mára szinte teljesen behálózta az életünket. A legszebb pillanatainkat tesszük közzé különböző közösségi portálokon, a kedvenc zenéinket már aligha kazettán vagy cd-n hallgatjuk, azokat is a különböző zene megosztó oldalakon tesszük.
Ahogy nőnek az igények, úgy igyekeznek a szolgáltatók ezzel párhuzamban nagy lefedettséget, jó sebességet és elérhetőséget adni.
Természetesen van egy örök szabály : Mindig mindenkinek nem lehet megfelelni.
Azt hiszem a 21. században nagyobb stresszt tud generálni egy internetszolgáltató váltás, mint egy szimpla áram vagy vízkimaradás.
Na de mi is ez az egész?
Igyekszem időrendi sorrendben haladni.
Tavaly év végén kapott mindenki ( vagy majdnem mindenki) egy levelet, melyben az állt, hogy a HFC Network-öt váltani fogja egy új szolgáltató, ami a Kalász-Net nevet fogja viselni.
Én készséggel felvettem a kapcsolatot az ügyvezető igazgatóval, aki ismételni tudta a levélben leírtakat. Miszerint Ők átvették a hálózatot, és természetesen azon lesznek, hogy még a korábbinál is jobb internetsebessége lehessen Kartalnak.
Sőt, még Polgármester Asszonynál is járt a Kalász-Net képviselője, aki akkor elmondta:
- a meglévő hálózatot 1 éven belül felújítják
- az optikai hálózat egyenlőre nem kerül kiépítésre
- viszont a Telekom által megkövetelt feltételeket fogják biztosítani, melynek eredményeképp javulni fog a szolgáltatás minősége és a kínálat is.
És február után pár nappal robbantak az emberek a Kartal csoportban. Nagyon sok posztban csak azt lehetett olvasni, hogy mennyire rossz, hogy nincs már többet HFC, hogy nincs internet, gond van a műszerekkel.
Én ekkor újra felhívtam őket (hiszen nálam is gondok voltak) , akkor annyit mondtak, hogy tudják, látják a problémát, igyekeznek megoldani.
Majd pár nap után újra mozgásba lendült a Kartal csoport. Megjött az első DIGI-s poszt. Onnantól pedig nem volt megállás. Az emberek mozgásba lendültek, telefont ragadtak, ugyanis táborokra szakadtak az emberek a témát illetően.
A minőség szembekerült az ár-érték aránnyal. Én pedig szembekerültem napi 40 új levéllel e témát illetően.
Ahogy Polgármester Asszony írta a saját oldalán, szinte én is azt tudtam írni mindenkinek. Aki szeretne szolgáltatót váltani, bármikor megteheti.
Mivel az oldalon ( és az életben is) fontosnak tartom hallatni az emberek hangját, ismét az emberek felé fordultam és megkérdeztem Őket, hogy Ők mit gondolnak erről a témáról, és hogy érdemesnek tartják-e hogy másik szolgáltató nyisson Kartal felé?
Mihály azt válaszolta:
“Szerintem jó lenne ha nem csak egy szolgáltató lenne mert a jelenlegi szerintem drága. Probléma minden szolgáltatónál van és lesz is szerintem a Hfc viszonylag gyorsan meg is oldja tehát ez a része szerintem rendben van. Digi jobbnak tűnil mindenben. Én simán váltanék. A Hfc nem fog szerintem annyira fejleszteni hogy nagyobb sávszélesség legyen az internet nem hinném hogy lecseréli a koax kábelt optikaira. ”
Laci azt válaszolta:
Amit láttam,a Digi szórólapról.. Sokkal gyorsabb a net, sokkal változatosabbak tv csatornák, sokkal olcsóbban. Szerintem ha lehetne,mi váltanánk a Digire.
Viki azt válaszolta:
Zsófi azt válaszolta:
Jelenleg a tanulmányaim miatt nagyon fontos lenne a jó internet. De az, hogy 2-3 naponta újra kell indítsam a router-t és a modemet az nem tetszik. Tény, nem a legnagyobb csomagot fizetem, de akkor se legyen ilyen silány az egész kivitelezés. Én amondó vagyok, hogy ne csak egy szolgáltató legyen. Nekem mindegy mi a neve, csak legyen itt is vagy 2-3 fajtából választani. Értünk, a fogyasztókért versenyezzenek!
Egy szó, mint száz. Megfelelni tényleg nem lehet mindig mindenkinek, azonban változtatni igenis lehet. És ha valaki nincs megelégedve a jelenlegivel, érdeklődjön más szolgáltatóknál. 🙂